FAQ – KUNDTJÄNST
BESTÄLLNING
När du handlar på bluegaz.se anger du din rabattkod i fältet för ”rabattkod” i varukorgen eller i kassan innan du slutför betalningen. Erbjudandet appliceras då automatiskt på din beställning.
Automatiska erbjudanden
I vissa fall kan vi ha ”automatiska erbjudanden” på utvalda produkter. Detta innebär att en rabattkod läggs till automatiskt när du lägger produkten i varukorgen. Detta sker vanligtvis om vi vill ge bort en produkt i samband med köp av en viss produkt.
Om du inte vill ta del av ett automatiskt erbjudande, vänligen kontakta oss efter du gjort din beställning så löser vi det.
Om du hellre vill använda en annan rabattkod är det bara att fylla i den i fältet för ”rabattkod” så kommer det automatiska erbjudandet att ersättas.
Generellt går det inte att kombinera flera rabattkoder på samma beställning. Endast en kod kan användas per köp.
När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Om du inte får någon bekräftelse inom kort, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att kontrollera att ordern har gått igenom.
Du kan ändra eller avboka din order så länge varan inte har levererats eller nått ombud. Om varan redan har lämnat vårt lager tillkommer en avbeställningsavgift på minst 199 kr, eller motsvarande logistikkostnad. Ändringen eller avbeställningen gäller först när du har fått en bekräftelse från oss. För ändringar eller avbeställning, vänligen kontakta oss.
Om du inte har fått din orderbekräftelse kan den ha hamnat i din skräppost eller spamfolder. Om du inte hittar den där, vänligen kontakta oss så skickar vi orderbekräftelsen på nytt.
Om du inte har fått ditt kvitto kan det ha hamnat i din skräppost eller spamfolder. Om du inte hittar det där, vänligen kontakta oss så skickar vi kvittot på nytt.
BETALNING
Hos Bluegaz sker betalningen via en trygg och smidig checkout från Svea Bank. Du kan välja mellan flera betalmetoder – kortbetalning, Swish, banköverföring, faktura eller delbetalning.
Din faktura skickas av Svea. När vi har behandlat din order skickas en notis till Svea. Därefter skapas en faktura som mejlas till dig, vanligtvis dagen efter.
Om du inte har fått din faktura kan den ha hamnat i din skräppost eller spamfolder. Om du inte hittar den där, vänligen kontakta Svea direkt så hjälper de dig.
LEVERANS
Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 1000 kr. På beställningar under 1000 kr tillkommer en fraktkostnad på 149 kr.
Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar beroende på din leveransadress. För vissa delar av Sverige, inklusive Gotland, kan leveransen ta 1-2 dagar längre. Detta gäller postnummer som börjar på 62 och 80-98.
Du kan läsa mer om hur hemleverans fungerar i våra köpvillkor eller hos DHL.
För närvarande erbjuder vi inte möjligheten att direkt spåra paket. Om du vill följa din leverans kan du dock kontakta oss, så förser vi dig gärna med sändningsnumret. Med detta nummer kan du sedan enkelt följa paketet hos DHL.
Om du inte har fått din leverans inom angiven tid är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig att spåra paketet.
ÅNGERRÄTT, REKLAMATION & GARANTI
Ja, du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det datum du, eller någon som tar emot produkten åt dig, fått varan levererad.
Du får din återbetalning inom 14 dagar från den dag då du lämnade returpaketet till transportföretaget.
Vi återbetalar beloppet via samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Om du betalade med faktura och redan har betalat för de returnerade varorna, kommer beloppet att återbetalas till ditt bankkonto.
För att ansöka om reklamation, vänligen använd vårt reklamations- och garantiformulär.
Vi lämnar alltid 2 års garanti på våra egna produkter. Det innebär att vi åter oss att avhjälpa eventuella fabrikationsfel som uppstår under denna period. För produkter från andra varumärken kan garantin variera.
För att ansöka om garanti, vänligen använd vårt reklamations- och garantiformulär.
ÖVRIGT
Ja, vi finns hos utvalda återförsäljare. Du hittar en lista på samtliga återförsäljare här.
Här kan du prenumerera på Bluegaz nyhetsbrev.
FAQ – PRODUKTER
MONTERING
Du hittar monteringsmanualen i kartongen tillsammans med din grill. Samtliga manualer finns också tillgängliga här.
Vi arbetar också med att ta fram monteringsvideos för alla våra grillar, men observera att de kanske inte finns tillgängliga för alla modeller ännu. Du hittar de monteringsvideos som finns i dagsläget här.
ANVÄNDNING
SKÖTSEL
Här har vi samlat alla våra guider kring skötsel och rengöring av grill.
Vi rekommenderar att du täcker din grill med ett grillöverdrag när den inte används. Detta skydder grillen och hjälper till att förlänga grillens livslängd. Läs mer i vår guide:
Därför behöver du ett grillöverdrag
Kolla in vår guide:
Så undviker du rost på grillen
Kolla in vår guide:
Vinterförvaring av grill – så gör du!
FELSÖKNING