Höfats Spin Eldlykta guld vid terrass

SPIN Eldlykta i guldvariant finns nu på Bluegaz!

NYHET – 2020-06-11
Då SPIN Eldlykta fortsätter vara en av Bluegaz mest populära produkter valde man att ta in eldlyktan i en läcker guldfärg. Eldlyktan i guld ger samma unika roterande låga för en underbar atmosfär och lägereldskänsla.

– Vi har upplevt ett stort intresse för SPIN Eldlykta och dess häftiga låga och även haft flera kunder som frågat om den finns i andra varianter, därför har vi nu valt att ta in den i en riktigt snygg guldfärg, säger Håkan, säljare på Bluegaz.

SPIN Eldlykta 120 guld är en glaslykta i högkvalitativt borosilikatglas som skapar en fascinerande virvel av lågor. När du tänder på SPIN eldlykta med bioetanol så gör luftströmmar underifrån tillsammans med behållarens “svängda spår” (den s.k. skorstenseffekten) att syret roteras. Detta i sin tur framkallar en vackert roterande låga.

Eldlyktan kan användas både inomhus och utomhus så länge utrymmet är väl ventilerat, du kan exempelvis ha den på din terrass, i ditt uterum eller i trädgården. Med guldvarianten av lyktan får du även med 1 gratis refill-burk på köpet som används för påfyllning av bioetanol.

Vid behov kan en förlängningsdel köpas till för lite mer höjd eller en markstång ifall du vill omvandla din SPIN till en trädgårdsfackla (observera dock att dessa tillbehör inte är i guld).

– Lyktan blir lätt en snackis på grund av sin virvlande effekt. Så om du vill ha något som är lite annorlunda och som skapar en riktigt mysig atmosfär bör du definitivt kolla in våra SPIN Eldlyktor.