En bit kött som håller på att rökas på en grill

Prisvinnande grillexpert satsar på rökgrillar

PRESS – 2022-03-28

Efter succén i fjol där flera grillar fick utmärkelser och blev testvinnare, utökar nu grillexperterna Bluegaz sitt sortiment med fokus på rökgrillar. Under våren kommer Bluegaz kunder att kunna köpa flera produkter och grilltillbehör särskilt utformade för rökning, bland annat den unika röktunnan BarrelQ, rökgrillen Fornetto Razzo och även flera kamadogrillar i olika storlekar och färger.

Rökgrillen Fornetto Razzo och Röktunnan BarrelQ.

Prisvinnande gasolgrillar
Bluegaz har stadigt ökat i försäljning de senaste åren och 2021 blev ett succéår. Bluegaz gasolgrill Z1 blev utsedd till vinnare i ett omfattande test gjort av konsumentsidan Bäst i Test. Utöver det blev ytterligare en gasolgrill, Bluegaz Z3, utsedd till Bästa gasolgrillen enligt Pricerunner. Ännu en grill som fick utmärkelser var den nya premiumgrillen Bluegaz X1 som lanserades i slutet av 2020 och fick en tredjeplats på listan över bästa gasolgrillar under 2021.

Bluegaz X1 Premium Classic Gasolgrill.

Ökat intresse för rökgrillning
De nya rökgrillarna ska säljas både hos återförsäljare och på den egna hemsidan. Tillverkare av grillarna är grillleverantören Fornetto, som är en del av den nederländska koncernen UBG. Bluegaz VD Åke Bergkvist menar att samarbetet med Fornetto är ett naturligt steg för att tillse det ökade intresset för rökgrillar.

– Vi väljer produkter med omsorg, som passar in i vårt sortiment och kan hålla samma höga kvalitet och standard som våra egentillverkade gasol- och kolgrillar, säger Åke Bergkvist.

Bluegaz utökar sitt sortiment med nya kamadogrillar.

Med hela fem kolgrillar särskilt lämpade för rökning vill Bluegaz tillgodose behovet för de kunder som efterfrågat olika typer av rökgrillar. Enligt e-handelschefen Isabella Kron har rökgrillning blivit mer eftertraktat och är inte längre endast avsett för den rutinerade grillaren.

– Den avancerade grillnörden såväl som den nya grillägaren vill testa BBQ-smoking. Det var viktigt för att oss att ta in produkter som är nischade på detta men samtidigt multifunktionella. De måste kunna fungera vid flera typer av tillfällen och för olika sorts grillare, säger Isabella Kron, e-handelschef på Bluegaz.

E-handelschefen Isabella Kron ser ökat intresse för rökgrillar.

Se alla Bluegaz rökgrillar här.

PRESSKONTAKT
Isabella Kron
E-commerce manager
isabella@bluegaz.se

PRESSMEDDELANDEN
Samlingssida för Bluegaz pressmeddelanden och nyheter.

OM OSS
Se Bluegaz om oss-sida.