Bluegaz Z1-NG Naturgasgrill med rotisserie

Bluegaz satsar på att få fler att använda naturgasgrill!

PRESS – 2020-07-28

Bara 2 år efter succén med gasolgrillen Bluegaz Z1 lanserade Bluegaz naturgasvarianten av samma grill. Denna kallar de för Bluegaz Z1-NG (där “NG” står för naturgas). Z1-NG är i princip en exakt kopia av Z1:an, det enda som skiljer dem åt är att Z1-NG har naturgasuttag. Detta gör det möjligt för de som har naturgasanslutning hemma att koppla grillen till sitt naturgasuttag och på så sätt ha konstant bränsle till grillen.

För Åke Bergkvist som är VD på Bluegaz, var det viktigt att kunna erbjuda en naturgasgrill i sortimentet.

– För de som har naturgas i hemmet är naturgasgrill den absolut bästa lösningen. Det är det mest praktiska sättet att grilla eftersom bränslet aldrig tar slut. Naturgas är även det billigaste bränslet att grilla med (även om gasol fortfarande är billigare jämfört med kol). Sen är det såklart ett miljövänligt bränsle.

Bra för miljön
Enligt Energigas Sverige så släpper naturgas ut nästan 40 procent mindre koldioxid än kol och 25 procent mindre än olja. Naturgas släpper också ut signifikant mindre av andra ämnen såsom tungmetaller, svavel och sot jämfört med kol och olja (källa: Energigas Sverige).

Bluegaz Z1 som gasolgrill och naturgasgrill
Att det var just gasolgrillen Bluegaz Z1 som man gjorde en naturgasvariant av var inte heller en slump. För Åke var detta ett självklart val.

– Z1:an har ju blivit väldigt populär och omtyckt hos kunder, och även utvald till Bäst i test flera år i rad så för mig var det givet att vi skulle skapa en naturgasversion av den. Med Z1-NG får du precis samma fördelar som med Z1:an, det vill säga en högkvalitativ och väldigt prisvärd grill. På grillen har du brännare i 443-stål med hög livslängd, rejäla grillgaller, en snygg och rostfri design och flera praktiska funktioner såsom varmhållningshylla, förvaringsskåp, redskapskrokar och mycket mer. Framförallt får du en grill av hög kvalitet som håller i många år.

Bluegaz Z1-NG Naturgas grillgallerZ1-NG är en prisvärd naturgasgrill
Utbudet av naturgasgrillar i Sverige är ganska begränsat och de naturgasgrillar som finns tenderar att ligga i en högre prisklass vilket kan vara avskräckande för många. För Åke var det därför viktigt att se till att kunna erbjuda en billigare naturgasgrill utan att rucka på kvalitén.

– Anledningen till att många som har naturgas i hemmet inte har en naturgasgrill är ju för att de som finns är väldigt dyra. Därför har vi lagt Bluegaz Z1-NG, som är en premium-grill, på en mycket prisvärd nivå med ett pris på 8995 kr. Precis som med Bluegaz Z1 får du här väldigt mycket grill för pengarna.

Erbjudande – 2000 kr installationsrabatt på Bluegaz Z1-NG Naturgasgrill
Ovanpå detta erbjuder Bluegaz just nu ett installationsbidrag i form av 2000 kr rabatt på Bluegaz Z1-NG. Grillen blir alltså din för 6995 kr istället för 8995 kr. För att utnyttja erbjudandet och beställa grillen är det bara att klicka här (priset är redan nedsatt).

Erbjudandet gäller t.om. 31 augusti 2020 och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

– Vi hoppas att detta ska uppmuntra fler som har naturgas hemma eller som funderar på att installera det, till att vilja satsa på en naturgasgrill. En investering som lönar sig i längden.

Erbjudande – Rabatt på installationspaket och slang (i samarbete med Weum)
Om du inte redan har ett naturgasuttag samt gasslang i trädgården så tillkommer en kostnad för att installera ett uttag för naturgasgrillen samt kostnaden för gasslangen, vilket kan vara ytterligare en orsak till att folk inte satsar på att köpa naturgasgrill.

Bluegaz har därför valt att göra ett samarbete med Weum, som just nu erbjuder ett rabatterat installationspaket samt rabatterade priser på anslutningsslangar i olika storlekar. OBS: Erbjudandet begränsas geografiskt till kunder boende söder om Kävlinge*. För mer information om detta är du välkommen att kontakta Weum.

– Vi hoppas att detta samarbete kan uppmuntra fler att använda naturgas och börja grilla med naturgas.