Bluegaz, det svenska grillbolaget som blivit kända för sina testvinnande gasolgrillar och gasolvärmare, satsar nu stenhårt på sortimentutveckling genom att välkomna Håkan Tell som sortimentschef.
Denna strategiska tillsättning är ett led i att stärka företagets position på marknaden och möta den ökande efterfrågan från kunderna. Med över 20 års erfarenhet inom sortiment- och produktutveckling och med en passion för att driva resultat och skapa efterfrågade produkter, är Tell den perfekta kandidaten för rollen som sortimentschef på Bluegaz.
– Håkan Tell kommer att vara en ovärderlig tillgång för Bluegaz i den tillväxtfas vi befinner oss i nu, säger Niklas Månsson, VD på Bluegaz. Vi är övertygade att om att Håkans breda kompetens, långa erfarenhet och värdefulla kontaktnät kommer att hjälpa oss att ta Bluegaz till nästa nivå.
Under sin karriär har Tell utvecklat flera framgångsrika produktkoncept och utökat produktkategorier med flera tusen artiklar på stora och väletablerade bolag som Biltema, Bergendahls, Granngården och Panduro. För Håkan lockade möjligheterna med att testa vingarna på ett mindre bolag med längre startsträcka.
– Jag lockades av den stora tillväxtpotential som Bluegaz har och möjligheten att få vara med på den resan. Att kunna fatta beslut och driva igenom förändringar snabbt som dessutom får en stor påverkan kändes väldigt attraktivt.
Håkan har under sin yrkesbana jobbat med produktartiklar inom flera olika sektorer, däribland dagligvaruhandel, husdjur, hemelektronik, trädgård och sport- och fritid. Som självutnämnd grillentusiast kändes möjligheten att få jobba med grillar som en extra kul utmaning.
– Jag har alltid älskat att laga mat och för mig är grillning den absolut häftigaste typen av matlagning. Det känns därför genuint roligt att få jobba med den här typen av produkter.
Håkan Tell kommer närmast från rollen som konsult för MyPetFriend.